Запишіть тему уроку! Види прийменників за будовою. Написання прийменників.
1. Пригадайте!
2. Розгляньте таблицю і запам'ятайте! 👇 ( ст. 212)
3. Виконайте вправи підручника:
- Вправа 467, 469, 471 -усно.
- Вправи 468, 472-письмово.
4. Ознайомтесь з правилом на ст. 214 та таблицею👇
ЗА ПОХОДЖЕННЯМ ТА
УТВОРЕННЯМ
|
||
НЕПОХІДНІ:
|
ПОХІДНІ:
|
|
Не
утворені від якихось частин мови (їх часто плутають із префіксами).
|
Утворені від інших частин мови
|
Утворені сполученням непохідних прийменників
|
в, від, над, до, на, без,
крім, при,за
|
Навколо,
вздовж, край, осторонь, заради
|
по+за
(поза), за+для (задля) по+під (попід), з+по+серед (з-посеред)
|
5. Виконайте вправи підручника:
- Вправа 473, 475 -усно.
6. Прослухайте пояснення вчителя
👇
9. Виконай в зошиті тест!
Отже, в зошиті повинно бути записано:
Дякую за увагу!
До зустрічі!
👇
7. Виконайте вправи підручника:
- Вправа 480 -усно.
- Вправа 478, 481- письмово.
8. Закріпи вивчене, граючись!
9. Виконай в зошиті тест!
Прийменник.
1. Прийменник вжито в реченні:
а) Між листом
зашелестів густий, рівний дощ.
б) Що багатша думка,
то багатша мова.
в) Червоний місяць аж
горить…
2. Якою частиною мови є виділене слово?
Коло столу, накритого білою скатертиною і заставленого усяким свяченим, стояла
Олеся.
а) іменник;
б) прийменник;
в) прислівник.
3. Установіть
відповідність між відмінком і словосполученням, у якому прийменник з іменником
ужито в такому відмінку:
а) кошик з грибами; 1.
знахідний відмінок;
б) рости під березою; 2. орудний
відмінок;
в) мокрий від роси; 3. родовий
відмінок.
г) під'їхати під хату.
4. Згрупуйте
прийменники в синонімічні ряди:
а) крім, окрім; 1.навколо;
б) для, задля; 2.
опріч;
в) кругом, навкруг. 3.
заради.
5. Усі прийменники написано правильно в рядку:
а)
з метою, з-над, наприкінці, з-перед;
б)
у продовж, поперед, упоперек, з-під;
в)
з-поміж, у зв’язку з, з-поза, підчас;
г)
по-під, за винятком, із-за, поруч;
6. Усі прийменники написано
правильно в рядку:
а)
відповідно до, щодо, за-для, позаду;
б)
з-посеред, окрім, під-кінець, заради;
в)
у галузі, за винятком, з-під, навпроти;
г)
на зустріч, згідно з, всупереч, поміж;
7. Прийменник є в кожному
реченні, ОКРІМ:
а)Між
горами старий Дніпро, неначе в молоці дитина.
б)
Не можна любити народів других, якщо ти
не любиш Вкраїну.
в)
Батьківщина починається для людини зі
шматка неба.
г)
Люди з красивими душами не здатні на підлість.
8. Прийменник є в кожному
реченні, ОКРІМ:
а)
Без крані не проживеш.
б)
Друзі пізнаються в біді.
в)
Не гріє сонце на чужині.
г)
Як гукнеш, так і відгукнеться.
9. Прийменник виділено в реченні:
а)
Лунає неподалік пісня сили, краси.
б)
Назустріч здіймалося місто в бронзі.
в)
Напередодні всю ніч ішов лапатий сніг.
г)
Козаки навколо фортеці копали шанці.
10. Прийменник виділено в реченні:
а) Навколо — ворогів закрадливість лукава.
б) Ой зійди, зійди, ясен місяцю, як млиновеє коло.
в) Той ніколи не доскочить слави, хто задля неї на землі живе.
г) Кипариси од ночі і до ранку все шумлять і шумлять навкруги.
11. Правильно вжито прийменник в обох варіантах рядка:
а) Навколо — ворогів закрадливість лукава.
б) Ой зійди, зійди, ясен місяцю, як млиновеє коло.
в) Той ніколи не доскочить слави, хто задля неї на землі живе.
г) Кипариси од ночі і до ранку все шумлять і шумлять навкруги.
11. Правильно вжито прийменник в обох варіантах рядка:
а) відпочити після обіду (по обіді);
б) організувати з ініціативи (по ініціативі);
в) надіслати на вимогу (по вимозі);
г) міліція у справах неповнолітніх (по справам).
12. Помилково вжито прийменник у варіанті:
а) іти за морозивом;
б) писати за зразком;
в) твір за картиною;
г) економіст за фахом.
б) організувати з ініціативи (по ініціативі);
в) надіслати на вимогу (по вимозі);
г) міліція у справах неповнолітніх (по справам).
12. Помилково вжито прийменник у варіанті:
а) іти за морозивом;
б) писати за зразком;
в) твір за картиною;
г) економіст за фахом.
Отже, в зошиті повинно бути записано:
1. Тема уроку.
2. Виконані вправи підручника :468, 472, 478, 481.
3. Виконаний тест.
Немає коментарів:
Дописати коментар