Матеріал для повторення👇
ШАРЛЬ
БОДЛЕР належить
до тих митців, які не знайшли розуміння й визнання у сучасників: за життя лише
дехто, переважно діячі мистецтва, вбачали у ньому великого поета, більшість же
сучасників бачили в ньому бунтівника, богохульника, порушника «доброї моралі».
Він увійшов до історії світової літератури як останній
романтик і предтеча французького символізму, «духовний батько» європейського
декадансу, автор лише однієї скандальної й «аморальної» (за вироком суду) поетичної
збірки, яка в новаторський спосіб відобразила суперечливе світовідчуття
невтомного шукача Краси та Ідеалу.
Його поезія, випередивши час, відкрила нові обрії
мистецтва. Не минуло й 15 років після засудження його книги, як зовсім юний
його співвітчизник, поет Артюр Рембо у захваті написав у своєму щоденнику:
«…король поетів, справжній бог».
Прочитайте:
Ознайомтесь :
Прочитай про збірку Шарля Бодлера "Квііти зла", тисни на покликання:
Ідейно-художній аналіз вірша
«Відповідності»
Поезія Шарля Бодлера відноситься до
перехідного етапу між романтизмом і модернізмом. Також у його творах знаходять витоки
символізму. Яскравий приклад цього – італійський сонет «Відповідності».
Сонет «Відповідності» - з циклу «Сплін та ідеал» зі збірки «Квіти Зла». Бодлер хоче в вірші осмислити стосунки природи і людини. Цього осмислення поет досягає через вдалі символи: «Природа – храм живий». Вже з перших рядків видно, що поет возвеличує природу, захоплюється дивом буття. Так як жанр цього вірша – італійський сонет, то це визначає його структуру.Спочатку поет стверджує, що «Природа – храм живий». Ця думка розкривається, коли барви, аромати з’єднуються і настає гармонія.І весь цей настрій навіювання, сугестії Бодлер досягає влучним каталогом епітетів: «є в світі запахи … ніжні, як гобой, звитяжні, молодечі, розпусні, щедрі, злі, липучі, як смола». А кажучі про стосунки людини і природи, поет використав гарну метафору: «ми в ньому (храмі) ходимо, й не раз вдається чути підмурків та колон неясні голоси». Ліричний герой у цьому піднесеному, оптимістичному вірші – деміург, який відкриває таємні закони буття, він здатний пережити духовну хворобу.
У вірші відповідності яскраво виражені риси модернізму. Поет передає нам настрій сугестії, чогось містичного, миттєвого. Крім того, у вірші домінує ірраціональність. Цей вірш відноситься до філософської лірики.
Отже, сонет «Відповідності» - один з прикладів модернізму.
Сонет «Відповідності» - з циклу «Сплін та ідеал» зі збірки «Квіти Зла». Бодлер хоче в вірші осмислити стосунки природи і людини. Цього осмислення поет досягає через вдалі символи: «Природа – храм живий». Вже з перших рядків видно, що поет возвеличує природу, захоплюється дивом буття. Так як жанр цього вірша – італійський сонет, то це визначає його структуру.Спочатку поет стверджує, що «Природа – храм живий». Ця думка розкривається, коли барви, аромати з’єднуються і настає гармонія.І весь цей настрій навіювання, сугестії Бодлер досягає влучним каталогом епітетів: «є в світі запахи … ніжні, як гобой, звитяжні, молодечі, розпусні, щедрі, злі, липучі, як смола». А кажучі про стосунки людини і природи, поет використав гарну метафору: «ми в ньому (храмі) ходимо, й не раз вдається чути підмурків та колон неясні голоси». Ліричний герой у цьому піднесеному, оптимістичному вірші – деміург, який відкриває таємні закони буття, він здатний пережити духовну хворобу.
У вірші відповідності яскраво виражені риси модернізму. Поет передає нам настрій сугестії, чогось містичного, миттєвого. Крім того, у вірші домінує ірраціональність. Цей вірш відноситься до філософської лірики.
Отже, сонет «Відповідності» - один з прикладів модернізму.
Як розуміти вірш "Альбатрос" Шарля Бодлера
Немає коментарів:
Дописати коментар