Характерними
рисами творчості парнасців стали:
Запишіть в зошит тези
—
точність і вивіреність поетики замість натхненної недбалості романтиків;
—
дбайливе ставлення до обробки вірша й увага до речі в її чуттєвих проявах;
— любов
до «романтичного пейзажу» змінилася любов’ю до «штучної природи»;
— живе в
їх поезії часто порівнювалося з неживим, матерія з матеріалом (нагота жінки —
мармур, листя — мідь, небо — блакитна емаль тощо);
— на
відміну від романтиків, що зображали світ у його динаміці, парнасці прагнули
зупинити мить, надати їй закінченості і величі;
—
головним прийомом парнасців став розгорнутий опис, створення «словесної
картини»;
—
холодний ідеал краси незабаром почав сприйматися як жорстокий і недосяжний.
Прихильники
«сучасного Парнасу», на відміну від романтиків, надають перевагу
поетові-майстру. Інакше вони ставилися і до природи. Якщо у романтиків вона
жива, одухотворена, то у парнасців — байдужа до людських страждань. Інколи
естетизація жахливого або потворного, кристалічна холодність віршів
відштовхували читачів від їхніх творів, але попри все вони назавжди залишилися
в історії світової літератури. Твори парнасців стали значним явищем у розвитку
поетичного мистецтва завдяки високій культурі мислення творців, майстерному
володінню технікою вірша, прагненню відкрити нові шляхи в літературі.
В
Україні творчість парнасців цікавила багатьох поетів: П. Грабовського, В.
Щурата, М. Терещенка, І. Світличного, Д. Павличка та ін. Вони й були
перекладачами цих творів. Особливу близькість до цієї групи відчували
неокласики, зокрема Микола Зеров. Традиції парнасців відчуваються і в творчості
відомих українських поетів М. Рильського, М. Драй-Хмари, П. Филиповича, О.
Бургарда, яких разом із М. Зеровим називали «п’ятеро з Парнасу».
Творчість
поетів парнаської школи, за словами М. Зерова, «стала ще однією сходинкою на
верхогір’я заповітної гори Парнас».
Немає коментарів:
Дописати коментар