неділя, 19 лютого 2017 р.

ЗНО Укр.літ. Завдання для 11 -х класів



Необхідно всім учням виконати до 23.02.17!
Тести за творчістю Т.Г. Шевченка 

Тестові завдання№1 ( з вибором однієї правильної відповіді)

1. Хто є основоположником нової української літератури?
А)  І. П. Котляревський;
Б)  Г. Ф. Квітка-Основ’яненко;
В)  Є. Гребінка;
Г)  М. Шашкевич;
Д)  Т.Г.Шевченко.

2. . Де і коли народився Т. Г. Шевченко?
А)  у Моринцях 1814 p.;
Б)  у Кирилівці 1814 p.;
В)  у Черкасах 1816 p.;
Г)  у Каневі 1815 p.;
Д)  у Петербурзі 1861 р.

3. У якому році було викуплено Т. Шевченка з кріпацтва?
А) 1838 р.;
Б) 1840 р.;
В) 1841р.;
Г) 1836 р.;
Д) 1839 р.

4. Як називалась і коли була видана перша збірка Т. Шевченка?
А) «Твори» 1840 p.;
 Б)  «Кобзар» 1840 p.;
 В)  «Гайдамаки» 1841 p.;
Г)  «Причинна» 1838 p.;
Д)  «Іван Підкова» 1839 р.

5 . Де було видрукуване перше видання «Кобзаря» Т. Шевченка?
А)  у Києві;
Б)  у Санкт-Петербурзі;
В)  у Москві;
Г)  у Львові;
Д)  в Женеві.

6. Який твір відкриває перше видання «Кобзаря» Т. Шевченка?
А)  «Причинна»;
Б)  «Тополя»;
В) «Думи мої, думи мої…»;
 Г)  «Перебендя»; ,
Д) «Катерина».

7. Хто сказав про Т. Шевченка: «Він був сином мужика і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури…»?
А) І. Франко;
Б)  М. Коцюбинський;
В)  Марко Вовчок;
Г)  П. Куліш;
Д)  Леся Українка.

8. Яку проблему порушує Т. Шевченко в поемі «Катерина»?
А)  виїзду українців за кордон;
Б)  наслідків переселення народів;
В)  утримання військових цивільним населенням;
Г)  соціальної нерівності і трагічної долі селянки в тогочасному суспільстві;
Д)  легковажності дівчат.

9. Якої пори року загинула Катерина (Т. Шевченко «Катерина»)?
А) навесні;
Б)  пізньої весни;
В)  пізньої осені;
Г)  взимку;
Д)  ранньої весни.

10 . Що стало основою для написання Т. Шевченком поеми «Гайдамаки»?
А) народні перекази;
Б)  історичні пісні та перекази;
В)  )  особисті вражання від розповідей діда та фольклорні твори;
Г)  матеріали петербурзьких архівів;
Д)  спогад про особисту участь.

11. Коли вперше була надрукована поема Т. Шевченка «Гайдамаки»?
А) 1841 р. окремим виданням;
Б)  1844 р. у другому виданні «Кобзаря»;
В) 1841 р. в альманасі «Ластівка»;
Г) 1861 р. в журналі «Основа».
Д) 1847 р. в журналі «Зоря».

12. В основі якого твору Т. Шевченка лежить тема селянського повстання?
А) комедії «Сон»;
Б) поеми «Гамалія»;
В) поеми «Гайдамаки»;
Г) поеми «Кавказ»;
Д) поеми «Єретик».

13. Хто є головним героєм поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»?
А)  Ярема;
Б)  М. Залізняк;
В)  І. Гонта;
Г) титар;
Д)  повсталий народ.

14. Вкажіть головну думку поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»:
А)  заклик до єднання слов’янських народів;
Б)  оспівування кохання, що долає на своєму шляху всі перешкоди;
В)  осуд жорстокості конфедератів;
Г) захоплення мужністю титаря;
Д)  захоплення гайдамаками — народними месниками.

15.  Де Т. Шевченко написав «Заповіт»?
А)  у Петербурзі;
Б)  у Переяславі;
В)  на засланні;
Г)  в Яготині;
Д)  в Києві.

16. Хто написав музику широковідомого варіанту пісні «Заповіт»?
А)  М, Лисенко;
Б)  І. Гладкий;
В ) К. Стеценко;
Г)  М. Леонтович;
Д)  Я. Степовий.

17. Членом якого політичного товариства був Т. Г. Шевченко?
А)  «Руська трійця»;
Б)  «Народна воля»;
В)  «Стара громада»;
Г ) «Чорний переділ»;
Д)  Кирило-Мефодіївське братство.

18. Вкажіть ідею вірша Т. Шевченка «Заповіт»:
А)  поет закликає бути вірним Російській державі;
Б)  закликає до утвореній незалежної Української держави;
В)  закликає до створення демократичного союзу слов’янських народів;
Г)  прямо закликає повалити владу царя;
Д)  закликає до миру і любові між всіма народами світу.

19. Як сам Т. Шевченко визначив жанр твору «Сон» («У всякого своя доля…»)?
А)  поема;
Б)  послання;
В)  комедія;
Г)  трагедія;
Д ) драма.

 20. Вкажіть, з якого твору Т. Шевченка узято подані рядки та ідею, яку втілює автор цими словами:
…Лягло костьми
Людей муштрованих чимало.
А сльоз, а крові? напоїть
Всіх імператорів би стало
З дітьми і внуками втопить
В сльозах удов’їх.

А ) гнівний осуд загарбницької політики російського самодержавства («Кавказ»);
Б)  співчуття нещасним («Кавказ»);
В)  оспівування могутності російської армії («Сон»);
Г)  зображення страждань нещасних («Сон»);
Д)  захоплення політикою російського імператора («Єретик»).

21. Які художні засоби використав Т. Шевченко, щоб яскравіше передати ідею цих слів?
А тюрм, а люду! Що й лічить!
Од молдованина до фінна,
На всіх язиках все мовчить,
Бо благоденствує.
А)  іронію;
Б)  анафору;
В ) риторичні запитання;
Г) епітети;
Д)  порівняння..

22. Які історичні особи описані в поеми «Гайдамаки»:
А) Хмельницький;
Б) Морозенко;
В) Залізняк;
Г) Мазепа.

23. З якого твору Т. Шевченка ці слова?
Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь…
А)  «Заповіт»;
Б ) «Кавказ»;
В)  «Сон»;
Г) «Катерина»;
Д) «І мертвим, і живим…».

24. З якого твору Т. Шевченка подані рядки?
Борітеся — поборете,
Вам Бог помагає!
За вас правда, за вас слава
І воля святая?
А)  «Сон»;
Б)  «Заповіт»;
В)  «Кавказ»;
Г)  «Катерина»;

Д)  «І мертвим, і живим…».

Тестові завдання №2  по творчості Т.Шевченка


1   1. Викупу Т. Шевченка з кріпацтва сприяли

А) Євген Гребінка, Пантелеймон Куліш,
Іван Сошенко
Б) Микола Костомаров, Олександр Пушкін, Іван
Срезневський
В) Михайло Лермонтов, Василь Жуковський,
Пантелеймон Куліш
Г) Карл Брюллов, Олексій Венеціанов,
Василь Жуковський
Д) Олексій Венеціанов, Карл Брюллов,
Олександр Пушкін

2. Афоризмам «В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля», « І чужому научайтесь, і свого ие цурайтесь»  життя дав твір

А )І мертвим, і живим, і ненарожденним ... »
Б) «Кавказ»
В) «Як умру, то поховайте ... »
Г) «Сон (У всякого своя доля ... )»
Д) «Гайдамаки»

3.Гонта і Ярема - герої твору Т. Шевченка

А) «Кавказ»
Б)«Сон (У всякого своя доля ... )»
В) «Гайдамаки»
Г) «І мертвим, і живим, і ненарожденним ... »
Д) «Катерина»

4. Тарас Шевченко присвятив Якову де Бальмену твір

А) «Кавказ»
Б) «Сон (У всякого своя доля ... )»
В) «Гайдамаки»
Г )  «І мертвим, і живим, і непарожденним ... »
Д) «Катерина»

5. НЕ є  ідеєю поеми  «Гайдамаки» Т. Шевченка

А) необхідність перегорнути трагічну сторінку історії,
по-сучасному оцінити минуле
Б) заклик до єднання слов-янських народів
В) усвідомлення того, що здобуття незалежності -
ідеал історичного розвитку нації
Г) осмислення можливостей вирішення конфліктів між народами­
сусідами, історичного примирення народів;
Д) засудження війни імперської  Росії з кавказькими народами

6.  Засудження самодержавства й кріпосництва в Російській імперії, вірнопідданства й аморальності земляків-перевертнів - провідний мотив твору Т. Шевченка

А) «Катерина»
Б) «Сон (У всякого своя доля ... )»
В) «Гайдамаки»
Г) «І мертвим, і живим, і ненарожденним ... »
Д) «Кавказ»

7. Слова «Од глибокої тюрми та до високого престола - усі ми в золоті і голі» належать

А)  горцю ( «Кавказ»)
 Б)  українській еліті («І мертвим, і живим ... »)
В)  «землячку» ( «Сон (У всякого своя доля ... )»)
Г ) колонізатору («Кавказ» )
Д) титарю (  «Гайдамаки»)

 8. Тарас Шевченко присвятив Василеві Жуковському твір
А) «Гайдамаки»
 Б) «Кавказ»
В «І мертвим, і живим, і ненарожденним ... »
Г) «Сон (У всякого своя доля ... )»
Д) «Катерина»

 9. Сарказм -  це

А) насмішка, замаскована зовні благопристойною формою
Б) прийом у літературі, заснований на явному спотворенні, на перебільшенні чи применшенuі зображуваного, на поєднанні різких контрастів: фантастичного з реальним, трагічного з комічним
В) саmричний малюнок загостреного критично-викривального характеру; переносне наслідування, перекручування оригіналу
Г)  їдка, викривальна, особливо дошкульна насмішка, сповнена *крайньої ненависті й гнівного презирства
 Д)  різновид карикатури, у якій гостре висміювання поступається перед м'яким, доброзичливим гумором

10. У становіть відповідність.
Назва твору
1 «Сон (У всякого своя доля ... )»
2 «Як умру, то поховайте ...»
3 «Кавказ»
4 «І мертвим, і живим, і ненарожденним ... »

Уривок
А)  За горами гори, хмарою повиті,
Засіяні горем, кровію политі.
Отам-то милостивіі ми
Ненагодовану і голу
Застукали сердешну волю.
Б)  А тим часом світить
З усіх вікон у титаря.
Що то там твориться?
В)  І мене в сім 'і великій,
     В сім 'і вольній, новій,
Не забудьте пом'янути
Незлим тихим словом.
Г) Нема на світі Украіни,
Немає другого Дніпра,
А ви претеся на чужину
Шукати доброго добра."
Д)  Отак, ідучи попідтинню
З бенкету п'яний уночі,
Я міркував собі йдучи,
Поки доплентавсь до хатини.

11. У становіть відповідність.

Художній засіб
1 гіпербола
2 метонімія
З персоніфікація
4 антоніми
Приклад ( «І  мертвим, і живим, і ненарожденним ...»)
А)  Доборолась Україна
Д) до самого краю.
Б) Настане суд, заговорять
І Дніпро, і гори!
В)  І потече сторіками
Кров у синє море ...
Г)  Не дуріте самі себе,
Учітесь, читайте".
Д)  Нема пекла, ані Раю.
Немає й Бога, тілько я!

12. У становіть відповідність. (Кому належать слова?)

Герой
1 Ярема
2 Гонта
3 Залізняк
4 Лейба

Репліка («Гайдамаки»)
А) Гуляйте, сини!
Пийте, поки п'ється, бийте,
поки б'ється! -
Ану, навісний,
Ушквар нам що-небудь,…
Нехай погуляють мої козаки!»
Б) Сини мої, гайдамаки!
Степ широкий, воля
 - Ідіть, сини, погуляйте,
Пошукайте долі.
В) Піди кобилу приведи,
Подай патинки господині
Та принеси мені води,
Г)  Один я на світі без роду, і доля —
Стеблина-билина на чужому полі.
Стеблину-билину вітри рознесуть:
Так і мене люде не знають, де діти.
Д)  «Спочивайте, сини мої,
В глuбокій оселі! ..
Без васильків і без рути ,

Спочивайте, діти ... » 

Далі буде...


Немає коментарів:

Дописати коментар