1. Пригадай!
2. Порівняємо риси характеру Пігмаліона та Професора Хіггінса, розглянувши таблицю.
Пігмаліон | Спільне | Професор Хіггінс |
Ø Створив Галатею та закохався в неї;
Ø Галатея змінила Пігмаліона, її краса розбудила в його душі кохання; Ø почувався відповідальним за створену ним красу, одружився з Галатеєю. | Не дуже люблять жінок,
вперті одинаки | Ø
не зважає на почуття інших, часто грубий і
нестриманий, Ø
Навчав Елізу правильної вимови, допоміг
зрозуміти світ мистецтва; Ø
Еліза майже нічого не змінила в поглядах
професора, а він не збирався змінюватися сам;
Ø
він не почувався відповідальним за долю
Елізи, його захоплювали вищі ідеї, результат експерименту |
У своїй творчості,
професії митці керуються різними мотивами: Пігмаліон – коханням, Хаггінс – парі,
експериментом. Це дуже важливо і містить головну ідею твору: не можна ставити
експерименти над людьми . Кожна людина має право на повагу до себе та свого
життя. Ніхто не має права заради забавки змінювати долю людини, або намагатися
вплинути на неї. Людина повинна бути відповідальною у ставленні до інших |
п/п | Античний міф «Пігмаліон і Галатея» | П'єса Б. Шоу «Пігмаліон» |
Місце дії | Давня Греція, о. Кіпр | Лондон, Англія |
Зав’язка | За велінням богів скульптор- цар Пігмаліон створює статую прекрасної дівчини | Випадкова зустріч на Ковент Гарден Лондону Хіггінса з квіткаркою Елізою |
Центральний мотив | Здійснення бажання Пігмаліона (перетворення скульптури на живу жінку) залежить від волі Афродіти | Перетворення «обшарпанки на герцогиню» відбувається завдяки людським діям |
Образ головного героя | Пігмаліон - єдиний образ людини-творця у творі | На роль «творців» Елізи-Галатеї претендують Хіггінс, Пікерінг, сміттяр Дулітл та ін. Елізу також можна вважати «Пігмаліоном» по відношенню до самої себе (її бажання, сила волі, здібності активно сприяли перетворенню героїні), до Хігінса |
Образ головної героїні А)діяльність у творі | Галатея - «пасивний» персонаж у творі | Еліза-Галатея здатна на рішучі вчинки, прийняття важливих рішень, внутрішній динамічний саморозвиток |
Б)Риси характеру | Відсутня інформація про характер Галатеї, її ставлення до Пігмаліона. Статичність опису зовнішності героїні | Чітко визначені особистісні риси героїні, що виявляються протягом розвитку дії, зображено процес її внутрішньої еволюції. Зміни у зовнішності: від «обшарпанки» до вишуканої елегантної леді |
Фінал | Завершення історії щасливим шлюбом героїв | Відкритий фінал (багатоваріантність) історії героїв |
Розгляньте зображення! Ось така зміна в образі головної героїні простежується в тексті :
Вона і на початку твору відрізняється від міфічної Галатеї. Еліза теж є своєрідним Пігмаліоном: вона прикладає багато зусиль, щоб змінитися. Дівчина приходить до Хіггінса і просить його зробити з нею виховану леді;
Еліза наполегливо працює над своєю вимовою і поведінкою, завдяки природним здібностям, швидко засвоює матеріал та досягає блискучих результатів.
Змінилась вона не лише зовні. У фіналі твору Шоу Еліза відстоює своє право людини, здатної на глибокі почуття. Переходячи межі вихованості і культури поведінки, героїня демонструє не лише результати еволюції, а й почуття власної гідності, потенціал інтелекту.
Переконайтесь, переглянувши уривок!
Немає коментарів:
Дописати коментар