четвер, 2 квітня 2020 р.

Прислівник (підсумок). 7 клас.















1. Перевірка вивченого. Правопис прислівників: ПОГРАЙМОСЯ! Тисни тут

2. Вивчення нової теми. 
НЕ  і НІ з прислівниками

Запам'ятайте! У прислівникових сполученнях не завжди пишеться о к р е м о: не до вподоби, не до речі, не до ладу, не до смаку.
Ні з прислівниками переважно пишеться разом (ніскільки, нізвідки, ніяк) і виступає префіксом. В окремих випадках ні входить до складу кореня (нічогісінько, ніяково).

Частка ні пишеться окремо з прислівниками у фразео­логізмах (ні сюди ні туди; ні так ні сяк).


  • Прослухайте та перегляньте відео!






  • Розгляньте таблицю :
Не з прислівниками пишемо
Разом
Окремо
1.     Якщо без не не вживається: невдовзі, невідв’язно, невпинно, ненароком.
1.Якщо в реченні є протиставлення: Криві дрова горятьне гірше, а краще від рівних.
2.     Якщо прислівник має префікс -недо-: недоторканно, недолуго.
2. Якщо не заперечує, відхиляє щось: не вчора, не вдруге.
3.     Якщо не з прислівником виражає одне поняття і його можна замінити синонімом без не: недобре (погано), недешево (дорого).
3.Якщо  прислівник в реченні є присудком: Мені в житті до всього не байдуже.
4.     Якщо прислівник утворений від прикметника з наголошеним суфіксом -анн-, -янн- або -енн-: несказанно, незрівнянно.


Ні з прислівниками пишемо
Разом
Окремо
1.     З заперечними прислівниками: ніде, нізвідки, нітрохи.
1.У фразеологічних зворотах ні здебільшено виступає часткою: ні вперед, ні назад; ні сюди, ні туди.


  • Розгляньте теоретичний матеріал в підручнику с. 203
  • Виконайте вправи в підручнику:
Вправи  441 - 442(усно);
Вправа 444, 445 (письмово);
Вправи 446,448, 450 (усно);
Вправи 447, 453(письмово).


  • Повтори правила вивченої теми "Прислівник"!
Пригадайте про якісно-означальні прислівники!

Якісно-означальні прислівники дають якісну характеристику дії або стану, відповідаючи на питання я к? Вони творяться від основ якісних прикметників за допомогою суфіксів -о або -е, наприклад: гарно, розумно, вдало, гаряче, добре. 
Якісно-означальні прислівники утворюють форми вищого і найвищого ступенів порівняння, наприклад: легко — легше — найлегше; гірко — гіркіше — найгіркіше.
Вищий і найвищий ступені якісно-означальних прислівників творяться так само, як і ступені порівняння якісних прикметників.  Наприклад, довго — довше - найдовше.








  • Виконай тест в зошиті.
Прислівник


Початковий рівень (кожна відповідь 0.5 б.)

1.      Усі слова є прислівниками у рядку:
А. пошепки, інколи, сам на сам;
Б. ліньки, попередньо, використано;
Ввпевнено, прекрасно, котрийсь;
Г. раз у раз, обидва, мирно. 

2.    Прислівник – це..
А. незмінна  особлива форма дієслова;
Б. самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета;
Вслужбова частина мови.
Г.  незмінна самостійна частина мови;

3.    Прислівник напам’ять  належить до розряду:
А. способу дії;
Б. місця;
В. причини;
Г. якісно-означальні.

4.   Усі прислівники пишуться з двома -нн у рядку:
А. прекрасн..о, невблаган..о, незграбн..о;
Б. грішн..о, невпин..о, живописн..о;
В. рівнин..о, туман..о, спросон..я;
Г. востан..є, попідтин..ю, незграбн...о.

5.     Помилку в написанні прислівника допущено в рядку:
А. віч-на-віч;
Б.  сам-на-сам;
В. вгорі;
Г. як-небудь.

6.    Прислівник мимоволі утворено способом:
А. префіксально-суфіксальним;
Б. основоскладання;
В. безафіксним;
Г. суфіксальним.

Середній ревень
(Завдання 7 і 8 – по 1 б. за кожне)

7.    
Установити відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням

1.     трохи                            А. причини
2.   післязавтра                 Б. часу
3.навприсядки                В. способу дії
4.   згарячу                         Г. міри й ступеня дії
5. чемно                            Д. якісно-означальні

1
2
3
4
5


8.    Установити відповідність між прислівником та способом його творення

1.      сильно                        А. суфіксальний
2.    праворуч                    Б. префіксально- суфіксальний
3.    весною                        В.  основоскладання
4.    зліва                             Г. перехід однієї частини мови в іншу

1
2
3
4

Достатній рівень
(Завдання 9 і 10 - по 2б.)

9.    Записати речення, прибравши дужки, підкреслити орфограми:

 Йому (ні)яково стало за свою нечемність. Грамоти вчиться -(не)одмінно знадобиться. Мені в житті до всього (не) байдуже. (Ні)так, (ні)сяк не вдавалося вмовити юнаків узяти участь у змаганні. (Ні)вчора, (ні)сьогодні не було вістей від рідних.

10.  Записати слова, знявши риску або прибравши дужки.

В/гору, сам/на/сам, любо/дорого,  раз/у/раз, на/весні, пліч/о/пліч, само/вільно, власно/руч, де/небудь, на/перекір, (с) першу, (у) зимку, (ані) скільки, (без) вісти, (по) моєму, (на) зразок, (за) одно, (де) коли,  (без) кінця краю, (що) (як) найбільше, (у) знаки,  (з) дня (на) день, (будь) коли.

Високий рівень
(Завдання 11-3б.)

11.  Скласти 2 речення зі словами по-новому і по новому. Одне з речень розібрати синтаксично.



Дякую за увагу!
До зустрічі!





Немає коментарів:

Дописати коментар